Lazerle Varis Tedavisi

Lazerle Varis Tedavisi hakkında ayrıntılı bilgiler

Lazerle Varis Tedavisi

Lazerle Varis Tedavisi geliştirilmeden önce varis hastalığının tedavisinde kabul edilen yegane iki yöntem varis çorabı kullanımı ve daha sonra varis ameliyatı ile varisli damarın koparılıp çıkarılmasıydı.

Ancak gelişen tıp teknolojileri lazeri varis hastalığının tedavisi için kullanma yolunu açtı. 2000 li yılların başında Dr. Robert Min isimli bir Girişimsel Radyoloji Uzmanı tarafından bulunan ve uygulanan lazer ile varis tedavisi bu gün varis ameliyatının yerini almaya başlamış ve yaygın biçimde kullanılır hale gelmiştir.

Ancak bu tedavi yönteminin en önemli yanı işlemin ameliyat olmamasıdır. Bu nedenle kapalı olarak gerçekleştirilen bu işlemin ultrason ve doppler cihazlarının kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Bu tekniği bulan ve geliştiren kişinin de bir Girişimsel Radyoloji Uzmanı olduğuna dikkat edildiğinde bu işlemin girişimsel radyolojinin alanında kaldığı çok açıktır.

Varis tedavisi için ameliyatın yerini alan bu teknik, tedaviye yeni bir boyut getirmiştir. Bu tekniğin her aşamasında ultrason cihazı ve doppler kullanılmaktadır. Zira işlem sırasında damarın neresinin kapatıldığı ya da kapatılmadığı ancak bu sayede anlaşılabilir. Bu nedenle hem tedavi öncesinde varisli damarın nereden nereye kadar uzandığının tespit edilmesinde radyoloji uzmanlarına ihtiyaç vardır. Hem de işlemin yapılması sırasında nereden nereye kadarki damar kesiminin kapatılacağının izlenmesi açısından radyoloji uzmanına ihtiyaç vardır. Bu nedenle lazer ile varis tedavisinin Girişimsel Radyoloji Uzmanları tarafından yapılmasını tavsiye ediyoruz.

Lazer ile varis tedavisi tüm dünyada varis ameliyatının alternatifi olarak uygulanmaya başlanmıştır. Bu işlem oldukça kolaydır, konforludur ve etkilidir. Lazerle varis tedavisi; görünen varislere değil onu oluşturan büyük damarlara (çoğunlukla safen toplardamarı) uygulanır. Kalan varisli damarlar kendiliğinden kaybolur. Kaybolmalarını hızlandırmak için ek olarak köpük tedavisi uygulanabilir.

Lazer ile varis tedavisi uygulaması

Lazerle varis tedavisi yapılırken narkoz kullanılmaz. Daha basit ve güvenli yöntemlerle ağrıyı kesmek için önlemler alınır. Bu sırada narkozla uyutma gerekmez. Her halükarda ve durumda tedavi işlemi ağrısız ve konforludur.

Lazerle varis tedavisi için variskliniği ne gelen hastalar tedavi sonrası evlerine yürüyerek dönerler.

Lazerle Varis Tedavisi hakkında daha fazla bilgi ve randevu için bize ulaşın