Varis Nasıl Teşhis Edilir

Varis Nasıl Teşhis Edilir sorusunu soran hastalarımıza net bir cevap vermek istedik.

Varis

Radyoloji uzmanı tarafından yapılacak renkli doppler ultrason eşliğinde yapılan muayene ile teşhis edilir.

Varis muayenesi esnasında radyoloji uzmanı hastayı ayağa kaldırarak ayakta renkli doppler ultrason yapar. Bu işlem esnasında hastanın bir takım hareketler yapması istenir. Bu sayede bacaklardaki toplardamarlardaki kan akımının durumu ve yönü tespit edilir. Yapılan tespitler ile bacaklardaki toplardamar yetmezliğinin miktarı ve yerini gösteren bir haritalama yapılır. Bacak toplardamarlarındaki kaçak ancak renkli doppler ultrason ile anlaşılabilir.

Gözle dışarıdan yapılan muayene varis belirtilerini incelemek açısından önemli olabilir ancak daha sonra yapılacak tedavinin nereye ve ne kadar yapılacağını belirlemeye imkan vermez. Bu nedenle sadece gözle varis muayenesi yapıldığının söylenmesi son derece hatalıdır.

Venöz Haritalama Neden Gereklidir.

Düşününüz ki bacak kasları içinde bulunan ve cilt yüzeyinden görülemeyen ana toplardamarlardaki bir kaçağın varlığı gözle nasıl anlaşılabilir. Tabi ki anlaşılamaz. Bu nedenle varis hastalığının teşhisinde bi lateral venöz doppler teşhis için altın standarttır.

Bu işlem sırasında bacak toplardamarının bir haritası üzerinde varisli bölümler işaretlenir. İşaretlenen yerler eğer ameliyat ile tedavi yapılacak ise kalp damar cerrahlarının yaptıkları ameliyat sırasında incelenir ve işaretlenen yerler kesilerek çıkarılır. Eğer ameliyatsız varis tedavisi yapılacak ise Girişimsel Radyoloji Uzmanı tarafından incelenir ve işlem bu venöz haritaya (damar haritası) göre yapılır.

Varis Nasıl Teşhis Edilir ve daha fazla bilgi için bize ulaşın