Varis Tedavisi

Varis Tedavisi Hızlı ve Konforludur

Varis hastalığının bacak toplardamarlarının bir hastalığı olduğunu varis nedir adlı yazımızda detaylı biçimde açıklamıştık. Varis, bir toplardamar dolaşım sorunudur; bacaklardaki toplardamarınların genişlemesi ve toplardamarın içinde bulunan kapakçıkların doğru şekilde çalışmamasına bağlı olarak kirli kanın akışının istenen şekilde kalbe doğru olması gerekirken aşağıya doğru olmasıdır. Eskiden ‘Varis Tedavisi’ denildiğinde Kalp Damar Cerrahisi tarafından gerçekleştirilen varis ameliyatları düşünülüyordu. Cerrahi yöntemle gerçekleştirilen varis tedavisinde varisleşmiş damarlar, ameliyat sırasında bacak dokularının arasından koparılarak çıkarılırdı. Varis ameliyatı sırasında işlemin doğası gereği gerçekleştirilen kesiler ve koparmalar nedeniyle kanama oluyor, işlem sonrasında da bacakta şiddetli ağrılar oluyordu. Varis ameliyatından sonra iyileşme süreci oldukça uzun olmasının yanı sıra bacak ve kasıkta çeşitli kesi ve dikiş izleri kalıyordu. Bu durum özellikle bayan hastalar için estetik olarak hiç de istenmeyen bir sonuç ortaya çıkıyordu. Bu dönemde estetik varis tedavisi olanağı ne yazık ki yoktu. Gelişen tıp teknolojileri birçok alanda kendini göstermektedir. Lazer teknolojisinin tıp alanında kullanılmasının başlaması sonrasında varis hastalığının tedavisinde de lazerin kullanımı imkanı oluşmuştur. Bu sayede hem varis tedavisi için gereken işlem süresi, hem de tedavi sonrası iyileşme süreci kısalmıştır. Gelişen tıp teknolojileri gelişen hayat koşullarına uyum sağlamış hayatı kolaylaştırmıştır.  Böylece ameliyatsız varis tedavisi ortaya çıkmıştır.

Ameliyatsız Varis Tedavisi

Ameliyatsız Varis Tedavisi çok konforludur

Bacaklardaki toplardamarlarda oluşan varis hastalığının tedavisinde, ameliyatın yerine geliştirilmiş olan bu yöntemler ile yapılan varis tedavisine denilmektedir. Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri yazımızın devam eden bölümlerinde aşağıdaki başlıklarda ayrıntılı şekilde açıklanmıştır. Bunlar lazerle, köpükle, sıvı skleroterapi ile varis tedavisi başlıklarında değinilecektir.

Ameliyatsız varis tedavisi tekniği genel olarak varisli damarın koparılarak vücut dışına çıkarılması yerine varisli damarı dokuların içinde bırakmak ancak damar iç yüzeyi yakılarak damar kapatılması esas alınır. Büyük toplardamarlarda bu işlem lazer enerjisi kullanılarak yapılırken diğer ilişkili damara ya da kılcal damarlara damarların büyüklüğüne göre köpük skleroterapi veya sıvı skleroterapi  yapılmaktadır.

Ameliyatsız varis tedavisi ameliyatla varis tedavisine göre daha kısa zamanda yapılabilmektedir. Aynı zamanda tedavi sonrasında iyileşme süreci daha kısa olmaktadır. İşlem sonrasında kesi izi kalmaması dolayısıyla ameliyatsız varis tedavisine estetik varis tedavisi de denilmektedir.

Ameliyatsız varis tedavisi Ankara sırasında bacak dokuları içinde bulunan varis oluşmuş damarlara işlem ultrason eşliğinde yapılır. Tedavi sırasında ultrason kullanımının neredeyse bir zorunluluk olduğu söylenebilir. Zira işlem kapalı yapıldığı için lazer ile damarın hangi kesiminin yakıldığının belirlenmesi ancak ultrason ile mümkün olabilir. Bu nedenle ameliyatsız varis tedavisi girişimsel radyoloji uzmanı tarafından ultrason eşliğinde yapılmalıdır.

Bu yöntemin uygulandığı kliniğimizde varis tedavisi olan hastalar tedaviden sonra iğne giriş deliğinden başka hiçbir iz göremezler. İşte bu nedenle tedavi estetik varis tedavisidir.

Lazerle Varis Tedavisi

Lazerle Varis Tedavisi son teknolojidir

Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi varis oluşmuş ve artık doğru şekilde çalışamayan damarları ameliyat ile vücut dışarı çıkarmak veya ameliyatsız varis tedavisi ile kapatarak dokuların içinde bırakmaktan başka yol kalmamıştır. İşte burada lazer teknolojisi ve enerjisi ile varisli damarın kapatılmasını anlatacağız.

Lazer ile varis tedavisini anlatmaya başlamadan önce ağrı sorunu çözmek için ne yapıldığını anlatalım. İşleme başlamadan önce ultrason kullanılarak bacak ana sinirin yeri girişimsel radyoloji uzmanı tarafından tespit edilir. Daha sonra bu ana sinire femoral blok (bacağa giden ana sinirin geçici olarak uyuşturulması işlemi) yapılır. Böylece varis tedavisi sırasında hastanın ağrı duyması önlenecek ve uyanık kalması sağlanacaktır. Hastanın işlem sırasında uyanık kalması işlemin yapılması esnasında gereklidir. Bu sayede doktorun işlem sırasında isteyebileceği hareketleri yapabilir.

Daha sonra ultrason ile yeri ve uzunluğu tespit edilen varisli damar içine ince bir iğne yardımıyla giriş yapılır. Damar içine yerleştirilen kateter ve lazer fiberi ile damarın içine enerji verilir. Bu işlemin tamamını girişimsel radyoloji uzmanı ultrason ile kontrol ederek lazer fiberinin yanlış bir yere özellikle kapatılmaması gereken sağlıklı bir damarın içine gitmemesi sağlanır. Aynı şekilde lazer fiberinin doğru yere kadar gönderildiği de ultrason ile tespit edilir.

Bu işlemlerden sonra damar içine enerji verilecek damarın çevresinde bulunan dokuların verilen enerji nedeniyle yanmasını önlemek için damarla damarın çevresindeki zarın arasına tümesan anestezi verilir. Bu, daha çok serum ve lokal anestezik ilaç içerir. Yapılan bu işlem hem ağrı duyulmasını önler hem de işlem sırasında damarın çevresine su yatağı yaparak çevrede bulunan kas dokularının yanmasını önler.

Tüm bu hazırlıkların yapılmasından sonra lazer enerji damar içine verilir ve damarın içi yakılmak suretiyle yavaş yavaş dışarı çıkarılır. Çekilen lazer fiberinin etkisiyle varisli damarın, iç yüzeyi yapışarak kapanır. Böylece lazerle varis tedavisi Ankara tamamlanmış olur. Hasta 1 saat süren bu işlem sonrasında yürüyerek evine gidebilir ve ertesi günde işine devam edebilir.

Köpük Tedavisi

Köpük tedavisi tamamlayıcı bir tedavi yöntemidir

Varis tedavisi için çok sık kullanılan bir başka tedavi yöntemi de köpüklü varis tedavisidir. Bu yöntemde kılcal damar varisleri ve orta genişlikteki varisli damarlar tedavi edilir.

Köpük tedavisi esnasında aethoxysklerol isimli bir ilaç, özel cihazlar yardımıyla köpük hale getirilerek varisli damarın içine verilir. Bu ilaç, niteliği itibariyle damar iç cidarını yakarak ince damarlar yapışarak kapanmasını sağlar. Varisli damar bu ilacın etkisiyle yandıktan sonra varisli damardaki kan akışı durur ve sonra da tamamen ortadan kalkar. Daha önce de anlattığımız gibi varisli damarlar kirli kanı doğru yönde yani kalbe doğru akışını sağlayamadığı için kapatılması gereklidir. Bundan başka bir seçenek olmadığı için temelde tüm tedavi yöntemlerinde varis oluşmuş damarların kapatılması amaçlanır. Bu sayede dokuların içindeki sağlıklı damarların iş yükü de azalır. Köpük tedavisi çoğu zaman lazer ile varis tedavisinden sonra tedaviyi tamamlamak için kullanılır.

Köpükle varis tedavisi sırasında hasta aterosklerol isimli ilacın damar içini yakması nedeniyle hafif bir ağrı hissedebilmektedir. Bu tedavi çok kısa sürer. Hasta konforu açısından çok iyi bir tedavi yöntemidir. Tedaviden sonra hasta hemen yürüyerek işine gidebilir ya da spor yapabilir.

Kılcal varis tedavisi için kullanılan bu tedavi yöntemi hakkında daha ayrıntılı bilgiye internet sitemizden ve 0312 224 13 14 numaralı telefonu arayarak sahip olabilirsiniz.

Skleroterapi ile Varis Tedavisi

Skleroterapi en ince kılcal damarlara uygulanır

Çoğunlukla örümcek ağı olan ve çok ince olan ve cilt yüzeyinde görülebilen kılcal damar varislerine uygulanan bir tedavi tekniğidir. Bu tedavi tekniğinde de aethoxysklerol isimli ilaç köpük hale getirilmeden doğrudan damar içine verilir. Ayak bilekleri ve ayak yüzeyinde oluşan kırmızı renkteki çok sayıda ince kılcal damarın tedavisi için skleroterapi uygulaması çok iyi sonuç vermektedir. Sıvı skleroterapi için kullanılan ilaç aynı olmasına nazaran ilaç farklı çözünürlük oranlarında kullanılır. Kullanılacak çözünürlük oranları işlemi yapan doktor tarafından varisin tipine ve yerine göre ayarlanır.

Ayak bileklerinde, bacaklar ya da ayak üzerinde görünen kılcal damar varisleri sıvı skleroterapiyle ya da köpük tedavisiyle direk tedavi edilmesi doğru değildir. Tedaviden önce bu kılcal damar varislerinin neden ortaya çıktığının araştırılması, temelde yatan sebebin ne olduğu araştırılması ve tespit edilmesi gerekir. Bunun için ayrıntılı şekilde varis muayenesi ve renkli doppler ultrason yapılmalıdır. Ayrıca varis muayenesine Ayakta Bilateral Venöz Renkli Doppler Ultrason ile devam edilmelidir. Bu işlem sonunda venöz haritalama yapılması da gereklidir.

Varis Tedavisi hakkında daha fazla bilgi ve randevu için bize ulaşın.